Karkówka pieczona na soli.

Tym razem w drugą stronę - mam nadmiar surówek i potrzebuję do nich mięsa. A karkówkę na soli robi się przy minimum własnego udziału, inwencji i wysiłku.
karkówka na soli (przed włożeniem do piekarnika, oczywiście)
składniki:

2 kg karkówki bez kości
1 kg gruboziarnistej soli
1 słoik musztardy francuskiej (z ziarnami gorczycy)


wykonanie:

Włącz piekarnik na 200 stopni.

Umyj i osusz mięso.

Na dno brytfanny wsyp równą warstwę soli - około 1 cm.

Ułóż mięso na soli. Posmaruj całą powierzchnię musztardą.

Wstaw do nagrzanego piekarnika na 2 godziny.

Upieczone mięso wyjmij z piekarnika i zostaw na kwadrans przykryte folią aluminiową, żeby odpoczęło.

Wyjmij mięso z brytfanny, usuń musztardę. Podaj z ulubionymi dodatkami. Doskonała na ciepło i - jeśli coś zostanie cudem - na zimno.

Komentarze

  1. I takie przyprawienie wystarczy ? Toć to niezłej wielkości kawał mięcha . Przepis kuszący bardzo, bo bez roboty..ale mam wątpliwości .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam, jak pierwszy raz robiłam. Ale jest ok.

      Usuń
  2. To ja Ci sprzedam patent na soczysty pieczony schab. Otóż przed wstawieniem do piekarnika na wierzchu mięsa (przyprawionego do pieczenia po swojemu) nasypać strużkę cukru wzdłuż całego kawałka mięsa. Schab w czasie pieczenia nie wysycha. Jest mięciutki i soczysty. A drugi patent na schab, jaki dostałam parę dni temu (jeszcze nie robiłam) to taki, że schab bez przyprawiania wkładasz do bardzo mocno osolonego wrzątku, gotujesz w tym wrzątku 5 minut, wyłączasz ogień, i zostawiasz mięso w wywarze do ostygnięcia. I też ponoć jest soczysty, i taki jak trza :)
    Pozdrawiam :) ewa .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę tak zrobić, bo generalnie schab mnie zniechęca (jako pieczeń) właśnie z powodu wiórowatości po wyschnięciu. A moi panowie, niestety, mięsożerni. Dzięki :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty